چمنزار
آشپزی، نکات خانه داری و موضوعات پراکنده

زیباترین نمایشگاه دنیا و خوشمزه ترین نوشیدنی دنیا واسه من اینان:

(اگه گفتید چرا..؟!)

 

 

[ سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:عکس کودکان,, ] [ 15:40 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

 

[ شنبه 29 مهر 1391برچسب:لباس, ] [ 15:19 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

عسل واژه ای عربی است که در فارسی به آن " انگبین " می گویند. 
گذشتگان آن را مظهر پاکی و خلوص و نشانه قدرت می دانستند و در یونان و روم باستان مظهر برکت، عشق و زیبایی بود و مالیات خود را براساس آن می پرداختند. زنبور برای تهیه عسل، شهد گل های مختلف را جمع آوری می کند. جالب است بدانید برای تولید هر کیلوگرم عسل، زنبور باید 2 میلیون بار روی گل ها بنشیند و شهد آن ها را جمع آوری کند. بنابراین تهیه عسل کار بسیار دشواری است و هر زنبور عسل در طول عمر 6 تا 8 هفته ای خود تنها یک قاشق مرباخوری از آن را تهیه می کند.


در کندوی زنبور نوعی عسل هم برای تغذیه ملکه تهیه می شود که " اکسیر طول عمر" نامیده می شود. از آن جا که عسل از شهد گل های مختلف تهیه می شود رنگ آن بستگی به گیاهی دارد که زنبور از آن تغذیه کرده است گذشته از آن شرایط آب و هوایی و جغرافیایی نیز در رنگ و بوی عسل تاثیر دارد. عسل با وجود شیرین بودن اگر به مقدار معینی مصرف شود، برای هر نوع بیماری از جمله دیابت موثر است. 

 
 

فایده دارویی عسل و دارچین :


١ . درمان بیماری قلبی : مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید. این روش در کاهش کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.


٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات : مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.


٣ .. درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.


٤ . جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.


٥ . از بین بردن عفونت مثانه: ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.


٦ . درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.


٧ . کاهش کلسترول: ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید. این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.


٨ . درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.


٩ . درمان ناباروری: برای برطرف کردن این مشکل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.. در کشورهای چین، ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.


١٠ . درد معده: مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می کند.


١١ . تقویت سیستم ایمنی: استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.


١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه: قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می کند.


١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا: دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد
.


١٤ . افزایش طول عمر: مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود. مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید. این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.


١٥ .برطرف کردن جوش صورت: قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد.


١٦ . درمان عفونت های پوستی: قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.


١٧ . درمان سرطان: تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف

می کنند.


١٨ . از بین بردن خستگی مفرط: مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.


١٩ . از بین بردن بوی بد دهان: شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.


٢٠ . مشکل شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.

شایان ذکر است، عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.
زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود

 

 

 

 

این مطالب از طرف داداش ارش

 

[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 15:47 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

پائولو کوئیلو را نویسنده عوام یا نویسنده گوگلیست می خوانند چرا که وی طرفدار انتشار نسخه اینترنتی کتاب هایش است و در بین مردم عامه در سراسر جهان شهرت دارد.
وی زندگی و جوانی سختی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر کمتر کسی از اهالی کتاب و رمان هستند که نشناسندش. اگرچه منتقدانی هم دارد که کتاب هایش را فاقد ارزش هنری میدانند. اما بی شک جملات سحر انگیزش با وجود ترجمه های ناقص و غیر حرفه ای بر مخاطب ایرانی اثر کرده و طرفداران زیادی دارد و کتاب هایش جزو پرفروش ترین کتابهای 20 سال اخیر است.
آثار کوئیلو به اعتراف خودش، تحت تاثیر شیوه ی زندگی پر فراز و نشیب او بوده است. در برخی از این آثار، زندگی خود را بیان می کند و در برخی دیگر، تاثیراتی را که از آن زندگی گرفته است.
جملات زیر از کتاب "کیمیاگر" پائولو کوئیلو انتخاب شده اند:
 

 
1. بزرگترین دروغ عالم: در مرحله ای از زندگی کنترل آنچه بر سرمان می آید از دستمان خارج می شود و سرنوشت هدایت آن را بر عهده می گیرد.

2. در مرحله ای از زندگی آدمها، هر چیزی روشن و امکان پذیر است. آنها نه از خیالبافی و نه از آرزوی کارهایی که می خواهند در زندگیشان رخ دهد، هراسی ندارند. اما با گذشت زمان، نیرویی مرموز آنها را متقاعد می کند که دسترسی به افسانه شخصی شان غیر ممکن است.

3. هرکس که باشی یا هر کاری که انجام دهی وقتی واقعاً از صمیم قلب چیزی را بخواهی، آنگاه این خواسته تو از روح جهان سرچشمه می گیرد و تو مأمور انجام آن بر روی زمین می شوی.

4. یکنواختی ایام برای آدمها باعث می شود متوجه چیزهای خوبی که هر روز با طلوع خورشید در زندگیشان اتفاق می افتد، نشوند.

5. خداوند برای هرکس در زندگی مسیری قرار داده است که باید آن را طی کند. کافی است نشانه هایی را که خداوند بر سر راهت قرار داده، بخوانی.

6. هرگز قبل از اینکه چیزی را بدست آوری، وعده آن را به کس دیگری نده.

7. همه ی اتفاقات بین طلوع و غروب خورشید رخ می دهد.

8. همه ی آدمها دنیا را همان جور که می خواهند ببینند، می بینند، نه آنجوری که هست.

9. همیشه باید بدانی که چه می خواهی؟

10. چیزهایی هست که از عهده ی آن بر می آییم اما نمی خواهیم آنها را انجام دهیم.

11. گاهی نمی توان مسیر جریان رودخانه را عوض کرد.

12. هرگز از رویاهایت صرف نظر نکن، به دنبال نشانه ها برو...

13. از پیچ و خم های زیادی عبور کرده ایم ولی همواره به سوی مقصد خویش پیش می رویم.

14. از گذشته درس بگیر، در حال زندگی کن و به فکر آینده باش.

15. آدمها از اینکه به دنبال مهمترین رؤیاهایشان بروند می ترسند زیرا احساس می کنند شایسته آن رؤیاها نیستند و قادر نخواهند بود به آنها برسند.

16. همه آنهایی که سعادتمندند خدا را در دل دارند و سعادت در یک دانۀ شن صحرا هم پیدا می شود.

17. سپیده درست بعد از تاریکترین ساعات شب می دمد.

18. اگر بزرگترین گنجهای عالم را در اختیار داشته باشی و از آنها برای دیگران حرف بزنی ، به ندرت حرفت را باور می کنند.

19. وقتی سعی کنیم از اینکه هستیم بهتر باشیم موجودات دور و بر ما هم بهتر می شوند.


[ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:موغوعات پراکنده, ] [ 8:6 ] [ نرگس محمدامینی ]

● مواد لازم:
▪ ماست=یک پیمانه
▪ آبلیموی ترش=
۲ قاشق سوپخوری
▪ جعفری و پیازچه و نعنای ریز خرد شده=1/2پیمانه
▪ روغن مایع(مازولا یا روغن زیتون)=
۱ تا ۲ قاشق سوپخوری
▪ نمک=کمی
▪ شکر=یک قاشق مرباخوری
● طرز تهیه:
ماست و روغن زیتون و شکر و نمک و روغن را با چرخ برقی یا چنگال خوب مخلوط کنید و بعد سبزیجات را اضافه نمایید. این سس برای انواع سالاد سبزی مصرف می شود.

 

[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:آشپزی, ] [ 11:30 ] [ نرگس محمدامینی ]


مواد لازم:
هويج خلال‌كرده= 500 گرم
آلو خورشي خيس‌كرده= 10 تا 12 عدد
پيازداغ= دو قاشق غذاخوري
سينه مرغ= نصف يك عدد
ليموترش= يك عدد
شكر در صورت تمايل و زعفران= به ميزان لازم
طرز تهيه:
هويج را در روغن سرخ كرده و كنار بگذاريد. مرغ را همراه آلو، زعفران و پيازداغ گذاشته تا بپزد پس از اين‌كه مرغ پخت هويج را به همراه آب ليموترش و در صورت تمايل شكر اضافه كرد، بعد از پنج دقيقه خورش آماده است.

 

Bottom of Form

 

[ یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:آشپزی, ] [ 11:26 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:عکس, ] [ 15:47 ] [ نرگس محمدامینی ]

حرکات قدرتی

با این حرکات چربی‌سوز کمی فعالیت بدنی‌تان را ارتقاء بخشیده و همزمان به بدنتان شکل دهید. این تمرینات همزمان هم برایتان چربی‌سوزی می‌کند و هم بدنتان را فرم می‌دهد.

برای هر یک از عضلات دست‌ها، پاها و شکم حرکتی را انتخاب کرده و آن را در 3 ست انجام دهید. انجام چهار مرتبه در هفته این تمرینات نتیجه دلخواهتان را به همراه خواهد داشت.



ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, ] [ 20:14 ] [ نرگس محمدامینی ]

اما درباره تفاوت‌هاي ظاهري باتري‌هاي اصل و بدل بايد گفت كه باتري اصل هلوگرامي سه بعدي دارد و کانکتورهاي اتصال دهنده باتري‌هاي اصل به گوشي، برجسته و محکم است که اين وضعيت در باتري‌هاي بدلي مشاهده نمي‌شود.


توجه به ظاهر و قيمت گوشي، معيار مناسبي براي خريد آن نيست و گوشي تلفن همراه بايد متناسب با نياز افراد خريداري شود.

به گزارش ايسنا، آنتن‌دهي نامناسب، خرابي اسپيکر و ميکروفن و به هم ريختگي برنامه‌هاي گوشي‌هاي تلفن همراه، بيش‌ترين دلايل مراجعه مردم به تعميرگاه‌هاي موبايل است.

استهلاک سريع باتري‌هاي برخي از گوشي‌هاي جديد خريداري شده هم از ديگر مشكلات است كه به گفته فعالان بازار گوشي پايين بودن کيفيت برخي باتري‌هاي نو و ورود گوشي‌هاي قاچاق به کشور، از دلايل اصلي مشکلات باتري گوشي‌هاست.

در حال حاضر در بازار برخي گوشي‌ها همراه با گارانتي عرضه نمي‌شوند؛ گوشي‌هاي تلفن همراه بعد از ورود به‌صورت قاچاقي به کشور، به‌صورت قطعات جدا از هم توزيع مي‌شود و به گفته كارشناسان افراد سودجو باتري‌هايي با کيفيت پايين را جايگزين باتري‌هاي اصلي مي‌كنند و در واقع قطعات غير فابريک را در گوشي‌ها کار مي‌گذارند.

اما درباره تفاوت‌هاي ظاهري باتري‌هاي اصل و بدل بايد گفت كه باتري اصل هلوگرامي سه بعدي دارد و کانکتورهاي اتصال دهنده باتري‌هاي اصل به گوشي، برجسته و محکم است که اين وضعيت در باتري‌هاي بدلي مشاهده نمي‌شود.

به تاكيد كارشناسان مردم بايد متناسب با نياز خود به خريد گوشي اقدام كنند و نبايد از دوربين عکاسي و فيلم‌برداري موبايل استفاده بي‌رويه شود و خريد گوشي به دليل بالا بودن کيفيت دوربين آن کار اشتباهي است.

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی


[ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 7:48 ] [ نرگس محمدامینی ]

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شیوه آموزش مصرف شیر در درس «کوکب خانم» که به گفته او قدیمی است، تاکید کرد: اگر این درس را از کتاب درسی مقطع ابتدایی حذف نمی‌کردیم، وزیر بهداشت به ما اعتراض می‌کرد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 13:16 ] [ نرگس محمدامینی ]

تقدیم به پدر مادر عزیزم

[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:عکس, ] [ 13:10 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:مدل لباس, ] [ 12:57 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

مــــــادر من فقط یک چشم داشت. من از اون متنفر بودم … اون همیشه مایه خجالت من بود. اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت. یک روز اومده بود دم در مدرسه که منو به خونه ببره خیلی خجالت کشیدم. آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه؟ روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت مامان تو فقط یک چشم داره! فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم. کاش مادرم یه جوری گم و گور میشدبهش گفتم اگه واقعا میخوای منو بخندونی و خوشحال کنی چرا نمیمیری؟ اون هیچ جوابی نداد …. دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم! سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم، اونجا ازدواج کردم، واسه خودم خونه خریدم، زن و بچه و زندگياز زندگی، بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم تا اینکه یه روز مادرم اومد به دیدن من.. اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه هاشو.. وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش رو دعوت کرده که بیاد اینجا، اونم بی خبر! سرش داد زدم: چطور جرات کردی بیای به خونه من و بجه ها رو بترسونی؟ گم شو از اینجا! همین حالا! اون به آرامی جواب داد: اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینکه آدرس رو عوضی اومدم و بعد فوراً رفت و از نظر ناپدید شد. یک روز یک دعوتنامه اومد در خونه من درسنگاپور برای شرکت درجشن تجدید ديدار دانش آموزان مدرسه ولی من به همسرم به دروغ گفتم که به یک سفر کاری میرم. بعد از مراسم ، رفتم به اون کلبه قدیمی خودمون؛ البته فقط از روی کنجکاوی. همسایه ها گفتن که اون مرده! اونا یک نامه به من دادند که اون ازشون خواسته بود که بدن به من: ای عزیزترین پسرم، من همیشه به فکر تو بوده ام.. منو ببخش که به خونت اومدم و بچه ها تو ترسوندم! خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میای اینجا.. ولی من ممکنه که نتونم از جام بلند شم که بیام تورو ببینم! وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینکه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم! آخه میدونی … وقتی تو خیلی کوچیک بودی تو یه تصادف یک چشمت رو از دست دادی به عنوان یک مادر نمییتونستم تحمل کنم و ببینم که تو داری بزرگ میشی با یک چشم؛ بنابراین مال خودم رو دادم به تو.. برای من اقتخار بود که پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور کامل ببینه

 

 

[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 14:26 ] [ نرگس محمدامینی ]

سیر علاوه بر اینکه طعم دهنده خوبی برای انواع غذاها محسوب می شود دارای خواص درمانی مفیدی نیز هست. سه مورد از خواص درمانی سیر عبارتند از:


1-
سرماخوردگی را درمان می کند

به عقیده پژوهشگران امکان ابتلا به سرماخوردگی معمولی در افرادی که روزانه مقداری سیر مصرف می کنند بسیار کمتر از سایر اشخاص است. سیر خام دارای فیتوکمیکال هایی است که می توانند به از بین بردن باکتری ها و ویروس های بیماری زا کمک کنند.

2- سطح کلسترول را کاهش می دهد

به گزارش پرشین وی ، طی نتایج حاصله بیش از 12 تحقیق منتشره ، اشکال مختلف سیر ( خام ، پخته ، سرخ شده و...) سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی پایین می آورند. از این رو می توان نتیجه گیری کرد که سیر درمانگر خوبی برای فشار خون بالا و بیمارهای قلبی است.

3- مقاومت بدن را بالا می برد.

طی بررسی های دقیق صورت گرفته ، سیر منبع خوبی از انرژی بوده که موجب تقویت نیروی جسمی شده و استقامت بدن را افزایش می دهد. اگر روزانه به مقدار کم ، سیر بخورید در دراز مدت شاهد افزایش استقامت و نیروی بدنی خود خواهید شد.

اختصاصی گروه سلامت پرشین وی

www.persianv.com/pezeshk 

 

 

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 15:27 ] [ نرگس محمدامینی ]

گوجه‌فرنگی‌ها، دارای مقدار کمی کالری بوده و به خصوص اگر خوب رسیده باشند از خواص تغذیه‌ای فراوانی برخوردار خواهند بود.

برای مثال مقدار بتاکاروتن موجود در گوجه‌فرنگی‌های قرمز و کاملا رسیده حدود 4 برابر گوجه‌فرنگی‌های نرسیده است.گوجه‌فرنگی‌ها منبع خوبی از ویتامین‌های C و K ، کاروتن‌ها (بخصوص لیکوپن) و بیوتن هستند.

آن‌ها همچنین سرشار از ویتامین B6 ، نیاسین، اسید فولیک، فیبر و اسید پانتوتنیک هستند. این سبزی به خاطر داشتن مقدار فراوان لیکوپن، فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد.

نتایج بررسی‌ها حاکی از آن هستند که کاروتن قرمز (لیکوپن) موجود در گوجه‌فرنگی،‌ محافظ بسیار خوبی در برابر سرطان‌های پوست، پروستات، کولون، ریه و سینه محسوب می‌شود.

همچنین تحقیقات نشان می‌‌دهد، لیکوپن، احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، آب مروارید، تخریب لکه زرد چشم ( دژنراسیون ماکولا) را کاهش می‌دهد و قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بتوانند به ساختار سلولی آسیبی وارد کنند آن‌‌ها را خنثی می‌کند.مصرف گوجه ‌فرنگی نیرو و نشاط می ‌بخشد و پوست و دانه‌های آن به هضم غذا کمک می‌کند و روده‌ها را پاک می‌کند.مصرف گوجه ‌فرنگی برای اشخاصی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه و کبد هستند، تجویز شده است.

*تذکرات:

گوجه ‌فرنگی نارس و کال هضمش سنگین است، لذا خوردن آن باعث دل درد می‌‌شود.

سرخ کردن زیاد گوجه فرنگی در روغن باعث سنگینی هضم آن می‌‌شود و روی آتش کباب کردن آن مناسب است.

ماده‌ای سمی به نام سولانین در گوجه‌فرنگی سبز و نارس وجود دارد که خوردن آن موجب مسمومیت می‌شود و دل پیچه و اسهال را ایجاد می‌‌کند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

 

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:مضوعات پرکنده, ] [ 14:45 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

 

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:عکس, ] [ 14:34 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:دسته گل, ] [ 16:2 ] [ نرگس محمدامینی ]


دوستت دارم عزيزم

دوستت دارم بدونه اینکه منو دوست داشته باشی...

دوستت دارم حتی اگه به چشمای خیسم بخندی...

دوستت دارم حتی اگه بی خیال این باشی که دلمو شکستی...

دوستت دارم حتی اگه دلت از سنگ باشه...

دوستت دارم حتی اگه هیچ احساسی نسبت به من نداشته باشی...

دوستت دارم حتی اگه مال من نباشی...

می نویسم و میگم دوستت دارم تا باورم کنی!

 

[ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:شعر, ] [ 15:53 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ یک شنبه 4 تير 1391برچسب:انواع لباس خواب, ] [ 14:23 ] [ نرگس محمدامینی ]

مست وبارانی شده چشمهای من


خیس باران گشته این لبهای من


شب رسیده بی تو در غم مانده ام


پس کجایی مونس ِشبهای ِمن؟


جای زخمی مانده در قلبم نهان


میفشارد پنجه ای غمهای من


امشب از تنهایی ِ من خون شده


چشم ماه و اختر و مینای من


بی تو در تنهایی خود غوطه ور


مانده چشم ِ سرد ِ بی فردای من


رفته شور ِ زندگی ،حتی دگر


کس نمی پرسد نشان از جای من


کرده زنجیری به پایم عشق ِتو


غصه ی عالم شده در نای من


خفته دردی در دل ِرسوای من


سر نمی پرسد دگر سودای من

[ شنبه 3 تير 1391برچسب:شعر, ] [ 11:7 ] [ نرگس محمدامینی ]

مواد لازم

ماهی حلوا یا شوریده            1 عدد

نمک                                     1 قاشق چای‌خوری + 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه                                 نصف قاشق چای‌خوری

روغن                                    2 قاشق غذاخوری

گرد لیمو‌عمانی                     1 قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز                             نصف قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه                            نصف قاشق چای‌خوری

پیاز خرد شده                        3 عدد

سیر کوبیده                           2 قاشق چای‌خوری

گشنیز                                  یک چهارم پیمانه

برنج                                      3 پیمانه

آب                                        5 پیمانه

طرز تهیه

* قسمت سر ماهی را جدا کرده و شکافی در قسمت شکم بدهید و محتویاتش را کاملاً خالی کنید. ماهی پاک کرده را با آب سرد بشویید و بعد از شستن، مقداری نمک روی آن بپاشید.

* یک ساعت بعد مجدداً آن را شسته، خشک کرده و مقداری زردچوبه روی آن بپاشید و دو طرف آن را در روغن سرخ کنید به طوری که کاملاً طلایی شود.

* گرد لیمو، فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک و زردچوبه را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

* پیاز داغ و سایر مخلفات را داخل شکم ماهی بریزید.

* برنج را آبکش کنید.

* در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پس از داغ شدن روغن، ماهی را درسته ته قابلمه قرار دهید و برنج آب کشی شده را روی ماهی بریزید و به مدت یک ساعت و نیم روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد.

* در صورت نچسب بودن قابلمه می‌توانید ته چین را درسته برگردانید. ولی اگر قابلمه نچسب نبود، هنگام کشیدن غذا، پلو را در دیسی جداگانه و ماهی شکم پر را نیز در دیسی دیگر بکشید. این غذا مخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس است.

سس تند گوجه فرنگی (دقوس)

چون ماهی و میگو دارای طبع سرد است بهتر است همراه با آن‌ها، سس تند گوجه فرنگی نیز میل شود.

مواد لازم

گوجه فرنگی رنده شده                 4 عدد

رب گوجه فرنگی                           نصف پیمانه

فلفل قرمز                                   3 عدد

نمک                                           1 قاشق چای‌خوری

سیر                                            4 حبه

آب                                              2 پیمانه 

طرز تهیه

* تمامی مواد را با هم مخلوط کرده (یا در مخلوط کن بریزید) به مدت 1 ساعت پوره را روی حرارت ملایم قرار دهید.

* وقتی آب سس به نصف مقدار اولیه رسید سس گوجه فرنگی آماده است

نکته

نام دیگر این غذا مطبق سمک است که یکی از غذاهای دریایی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌باشد.

 منبع :تبیان

 

[ سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:اشپزی, ] [ 7:26 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:عکس, ] [ 19:0 ] [ نرگس محمدامینی ]

از این شب های بی پایان،
چه می خواهم به جز باران
که جای پای حسرت را بشوید از سر راهم
نگاه پنجره رو به کویر آرزوهایم
و تنها غنچه ای در قلب سنگ این کویر انگار روییده...
به رنگ آتشی سوزان تر از هرم نفسهایت،
دریغ از لکه ای ابری که باران را
به رسم عاشقی بر دامن این خاک بنشاند
نه همدردی،
نه دلسوزی،
نه حتی یاد دیروزی...
هوا تلخ و هوس شیرین
به یاد آنهمه شبگردی دیرین،
میان کوچه های سرد پاییزی
تو آیا آسمان امشب برایم اشک می ریزی؟

ببارو جان درون شاهرگ های کویر آرزوهایم تو جاری کن
که من دیگر برای زندگی از اشک خالی و پر از دردم
ببار امشب!
من از آسایش این سرنوشت بی تفاوت سخت دلسردم.
ببار امشب
که تنها آرزوی پاک این دفتر
گل سرخی شود روزی!
ودیگر من نمی خواهم از این دنیا
نه همدردی،
نه دلسوزی،
فقط یک چیز می خواهم!
و آن شعری
به یاد آرزوهای لطیف و پاک دیروزی

شعری از طرفه دوستی

[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 17:56 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:عکس های متحرک, ] [ 18:27 ] [ نرگس محمدامینی ]

- بصورت روزانه و زیاد از ریمل استفاده نکنید.

- بعد از استفاده از ریمل با یک برس خشک ریمل مژه های خود را از هم جدا نمائید.

- بهتر است هر شب قبل از رفتن به رختخواب کمی روغن زیتون و یا روغن کرچک به مژه های خود بزنید تا آنها را تقویت کنید. بهتر است اینکار توسط یک برس خشک ریمل انجام گردد.

- پیشنهاد می شود گاهی اوقات از سرمه برای کشیدن خظ چشم استفاده کنید تا بدین ترتیب مژه ها تقویت شده و مژه های جدید بتوانند جوانه بزنند.همچنین سرمه به رشد مژه های کوتاه نیز کمک فراوانی خواهد کرد و چشمان شما را از هرگونه آلودگی پاک می کند.

- در نهایت بهتر است برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها از مواد طبیعی نظیر روغن زیتون ، روغن بادام یا کرچک استفاده کرده و با زور ریمل را از مژه های خود جدا نکنید.

چرا که مژه ها بدین صورت کنده شده و آنهایی هم که نریزند دچار سستی شده و درآینده خواهند ریخت.

www.persianv.com/beauty

 

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 13:22 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:مدل لباس, ] [ 10:30 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:عکس لباس, ] [ 10:24 ] [ نرگس محمدامینی ]

انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد، باعث کوچک‌شدن دایره وسیع انواع آرایش‌ها می‌شود و چهره شما خاص، زیبا و بی‌نظیر جلوه می‌کند.

کسانی که رنگ چشمان‌شان قهوه‌ای است ( رنگ غالب چشم ایرانی‌ها همین رنگ است ) انتخاب سایه و رنگ پایه برای چهره‌شان، چندان سخت نیست؛ فقط کافی است مطلب زیر را بخوانید تا در جریان این امر قرار بگیرید.  
برای سایه چشم باید رنگی را انتخاب کنید که زیبایی چشم شما به تمامی جلوه‌گر شود؛ رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی، آبی و طلایی و انواع کمرنگ و پر‌رنگ همه اینها از جمله رنگ‌هایی هستند که با قهوه‌ای چشمان‌تان تقابل ایجاد می‌کنند. ته‌رنگ سرد باعث ایجاد کنتراست با گرمی ته‌ رنگ چشم‌ها می‌شود و درخشش آنها را دو‌ چندان می‌کند.

برای آنکه آرایش‌تان طبیعی‌تر به نظر برسد، سایه چشم‌ها را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی چشمتان انتخاب کنید. البته اگر می‌خواهید نگاهی گرم و زنده داشته باشید، سایه‌ای با یک درجه تیره‌تر از رنگ چشم‌ها، کارساز خواهد بود.

برای خط چشم، رنگی را بردارید که با سایه چشم‌ها بیشترین هماهنگی را داشته باشد. تون‌های آبی یا گوجه‌ای، بهترین گزینه‌ها برای سایه‌های آبی و بنفش است.

یک خط چشم مشکی ( که به شکل سنت درآمده! ) باعث می‌شود چشم‌ها حالتی دراماتیک به خود بگیرند و چشمان قهوه‌ای شما بیشتر بدرخشند.

استفاده از ریمل سیاه نیز به باز‌شدن و درخشش چشم‌هایتان کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه ریمل برای بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها ساخته شده است، به عنوان یکی از ملزومات آرایش هر رنگ چشمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای چشم‌های قهوه‌ای، ریمل‌های مشکی باعث افزایش گرمی و شکوه سایه و رنگ چشم‌هایتان می‌شود.

بهتر است باقی آرایش‌تان در حد جزئی باشد تا فقط چشم‌هایتان جلب توجه کنند. اگر برای لب و گونه‌هایتان از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، چشم‌های شما کانون توجه خواهند بود و زیبایی و آراستگی چهره‌تان حفظ می‌شود.

نکته یک       :
برخی از ست‌های آرایشی، مخصوص چشم‌های قهوه‌ای طراحی شده‌اند و رنگ‌های پیشنهادی‌ای در آنها موجود است که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند و سرعت انجام کار را هم بالا می‌برد.

نکته دو         :
سایه‌ها و خط‌ چشم‌های براق و اکلیلی، درخشندگی چشم‌ها را بیشتر می‌کنند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهند؛ ضمن اینکه چهره‌ای شیک و زیبا برایتان فراهم می‌سازند.

زن روز

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:آرایشی, ] [ 7:26 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:عکس, ] [ 18:59 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:عکس, ] [ 18:53 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:عکس, ] [ 18:51 ] [ نرگس محمدامینی ]

مواد لازم:    
ریواس: نیم کیلو       
نمک و ادویه: مقداری         
گوشت: نیم کیلو       
روغن: ۱/۵ قاشق غذاخوری
سبزی (نعناع و جعفری:) مقداری   
پیاز: دو عدد متوسط
 

طرز تهیه:    
گوشت را تمیز کرده، شسته، قطعه قطعه کنید و در کمی روغن سرخ کرده، به مدت یک ساعت با مقداری آب بپزید. سبزی‌ها را پاک کرده، شسته و ساطوری کنید.
برگ و پوست ریواس را گرفته و مغز آن را به تکه‌های کوچک خرد کنید.
پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ ‌کنید. سپس سبزی‌ها را داخل پیاز سرخ کرده و ریواس را به آن افزوده، قدری تفت دهید.نمک، فلفل و ادویه را به خورش افزوده و مواد تفت داده شده را به گوشت اضافه کرده، هم بزنید. با حرارت ملایم بپزید تا بجوشد و جا بیفتد و روغن بیندازد.

 

[ جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:آشپزی, ] [ 20:41 ] [ نرگس محمدامینی ]

1- برای زیبایی و ماندگاری هر چه بیشتر رژ لب ، قبل از زدن هرگونه رنگ روی لب ها مقداری کرم پودر و سپس پنکیک روی لب ها بمالید.هرچه پودر روی لب ها بیشتر باشد ماندگاری رژ لب روی آنها بیشتر خواهد بود.


2-
تا بحال به مژه های مانکن ها نگاه کرده اید؟برای داشتن مژه هایی به این حالت و استفاده نکردن از مژه های مصنوعی ، ابتدا یک بار مژه هایتان را از نقطه رویش مژه ها ریمل بزنید. سپس با یک فرمژه آن را حالت دهید. سعی کنید فرژه را زیاد فشار ندهید تا مژه ها حالت شکننده پیدا نکنند. سپس یکبار دیگر روی مژه ها را ریمل بزنید.


3-
مراقب باشید کرم پودری که برای صورت تان انتخاب می کنید تقریبا با پوست بدن و دستهایتان هماهنگی داشته باشد. تضاد رنگ بین صورت و بدن بسیار وحشتناک و زننده است.

تهیه وترجمه: گروه سبک زندگی پرشین وی/زینب اسحاقیان

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

 

[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:پوست مو, ] [ 18:13 ] [ نرگس محمدامینی ]

نها شش ماه دارد اما به راحتی صحبت می کند، هنگام گرسنگی از مادرش تقاضای شیر کرده و حتی می تواند  آهنگ بنوازد.او نابغه است. یزابلا اونیشیک، نوزاد انگلیسی تباری است که از بدو تولد با نوزادان دیگر تفاوت داشت.

مادرش می گوید: ایزابلا وقتی به دنیا آمد با نوزادان دیگر در بیمارستان فرق داشت و  نگاهش عاقلانه و معنا دار بود، به همین نسبت وقتی چند روز از تولدش گذشت با صدایی نامفهوم اما معنا دار می گفت "ما" و در واقع به من و همسرم می فهماند که شیر می خواهد، و الان که او شش ماهه است با صدایی رسا می گوید: مادر ،من شیر می خواهم.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 16:0 ] [ نرگس محمدامینی ]

آنتوان چخوف : خوشبختی وجود ندارد و ما خوشبخت نیستیم ، اما می توانیم این حق را به خود دهیم که در آرزوی آن باشیم

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
جبران خلیل جبران : مردم ! هشدار ! که زیبایی زندگانی ست ، آن زمان که پرده گشاید و چهره برنماید         .
لکن زندگی شمایید و حجاب خود ، شمایید     .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
زیبایی قامت بلند ابدیت است ، نگران منتهای خویش در زلال آینه .
اما صراحت آینه شمایید و نهایت جاودانه شمایید      .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شوپنهاور : با مصلحت دیگران ازدواج کردن در جهنم زیستن است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
فردریش نیچه :افراطی ترین صورت هیچ انگاری می تواند این دیدگاه باشد که همه باورها ؛ همهء چیزی را حقیقی انگاشتن ها لزوما" به خطا می روند ؛ به این علت ساده که هیچ دنیای واقعی در کار نیست         .
چنین است یک ظاهر دورنمایی که از درون ما سرچشمه گرفته است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
برانچ کامل : خوشبین اظهار میدادر که ما در بهترین دنیای ممکنه به سر می بریم و بدبین بیمناک است که نکند سخن او راست باشد ..  
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شاتو بریان : خوشبختی توپی است که وقتی می غلتد به دنبالش می رویم و وقتی توقف می کند به آن لگد می زنیم         .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
باربارا استراسیند : هرگز نمى خواهم به واسطه محدودیت هایم، محدود شوم
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ..
بزرگمهر :اگر کسی نه در وقت ضرورت سخن گفت قدرش شکسته می شود .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اُرد بزرگ : این دیدگاه اشتباست که بپنداریم مرد توانا ، فرزندی همچون خود خواهد داشت .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آنتوان چخوف : خوشبختی وجود ندارد و ما خوشبخت نیستیم ، اما می توانیم این حق را به خود بدهیم که در آرزوی آن باشیم     .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شوپنهاور : اسرار شخص ، مانند زندانیانی است که چون رها شوند تسلط بر آنها غیر ممکن است        .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بوخوالد : تنها علاج عشق، ازدواج است.         
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آنتوان چخوف : انسان همان چیزی است که باور دارد .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ارد بزرگ : اندیشه و سخن ریش سفید ، برآیند صبوری ، مردمداری و سرد وگرم چشیدگی روزگار است         .              
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
فردریش نیچه :از کدامین ستاره بر زمین افتادیم تا در اینجا یکدیگر را ملاقات کنیم.؟

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شیللر : زمان برای هیچ کس نه متوقف می شود نه بر می گردد ونه اضافه می شود.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * **

ارد بزرگ : ارزش استاد را دانستن هنر نیست ، بلکه بایستگی است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اپیکتوس : اگر می خواهی خوب باشی باید اول معتقد باشی که بد هستی .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اُرد بزرگ : استخوان بندی فریاد در هنگامه رستاخیز ، پاسخگویی به هزاران ستم بی صداست .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اپیکتتوس : هرگز درباره چیزی نگو آن را از دست داده ام ، بلکه فقط بگو آن را پس داده ام .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بزرگمهر :اگر پرسند کیستی باید هنرهای خویش را بشماری         .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اُرد بزرگ : الگوی انسانی شما هر چه بزرگتر باشد سرنوشت زیباتری در برابر شماست .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
پوپ : بهترین راه برای اثبات صفای ذهنی ما نشان دادن خطاهای ان است . نهر آبی که ناپاکیهای بستر خود را نمایش می دهد به ما می فهماند آب پاک و صاف است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ابراهام لینکلن : اگر نمی خواهی در حق تو داوری شود درباره دیگران داوری نکن
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ارد بزرگ : اگر خرد را پیش نگیریم از کردارمان همیشه آزارده خاطریم . ..
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شوپنهاور : هر جدایی یک نوع مرگ است و هر ملاقات یک نوع رستاخیز .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
پاتریک هانری : مرد بزرگ تنها به خود متکی است و جز از خود از هیچکس چیزی طلب نمی کند ولی مردان کوچک از دیگران توقع دارند      .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آندره ژید : به نظر من ما روزی خواهیم مرد که نخواهیم و نتوانیم از زیبایی لذت ببریم و در صدد نباشیم آن را دوست بداریم        .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
جبران خلیل جبران : تاسف ، ابرسیاهی است که آسمان ذهن آدمی را تیره می سازد در حالی که تاثیر جرائم را محو نمی کند     .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
یحیی برمکی : اندیشه دریایی است که مروارید آن فلسفه و فرزانگی است .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

[ جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:موصوعات پراکنده, ] [ 15:33 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:عکس, ] [ 18:55 ] [ نرگس محمدامینی ]

مواد لازم: گوشت چرخ‌كرده: 500 گرم، آرد نخودچي: به اندازه‌اي كه مواد به هم بچسبد، پياز متوسط: يك عدد، جعفري ريزشده: 3 قاشق غذاخوري، رب گوجه‌فرنگي: يك و نيم قاشق غذاخوري، نمك، فلفل و روغن: به ميزان لازم.

طرز تهيه: ابتدا پياز را رنده ‌ و با گوشت چرخ‌كرده مخلوط كنيد. سپس جعفري خردشده را همراه با مقداري نمك و فلفل به پياز و گوشت اضافه كنيد. حالا كمي آرد نخودچي داخل مواد بريزيد و خوب مالش دهيد تا مواد بخوبي مخلوط شود. اگر آرد نخودچي كم بود، مقدار بيشتري آرد به غذا اضافه كنيد و مالش دهيد تا حالت چسبندگي پيدا كند. حالا در يك قابلمه، رب را با كمي روغن تفت دهيد و كمي آب به آن اضافه كنيد تا جوش بيايد. در اين مرحله بايد به اندازه يك گردو از مواد را برداريد و در دست مالش دهيد، سپس آن را در قابلمه بيندازيد. تمام مواد را به اين صورت داخل قابلمه بريزيد تا تمام شود. پس از آن در ظرف را بگذاريد و شعله گاز را كم كنيد تا مواد مغز پخت شود.

 

منبع :اینترنت

 

[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:آشپزی, ] [ 16:59 ] [ نرگس محمدامینی ]

مواد لازم:

لوبیا سبز 500 گرم    
قارچ 500 گرم   
فلفل سبز تند 4- 3عدد     
سیر 4- 3عدد   
ادویه‌ی ترشی 1قاشق مرباخوری
سرکه به میزان لازم  
سبزی معطر تازه 50گرم    
سبزی خشک 1قاشق غذاخوری


روش تهیه:

1- دم لوبیا سبزها را گرفته و بشویید. سپس به ابعاد دلخواه خرد کنید و درون آبی که در حال جوشیدن است بریزید. پس از حدود 2-1 دقیقه آن‌ها را در آبکش سرازیر کنید.

2- قارچ‌ها را خرد کرده یا به صورت درسته داخل آب جوش قرار دهید. بلافاصله از آب خارج کرده و درون صافی بریزید.

3- برای این که قارچ‌ها آب نیندازد، بهتر است، روی آن‌ها آب سرد ریخته و سپس فشار دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود.

4- سیرها را پوست کنده و خرد کنید.

5- فلفل‌ها را خرد کنید. بسته به میزان تند بودن فلفل‌ها، می‌توان مقدار آن‌ها را کم یا زیاد کرد. در ضمن برای زیبا‌تر شدن این ترشی می‌توان از فلفل با رنگ‌های مختلف استفاده کرد. در صورت تمایل می‌توان از پودر فلفل به جای فلفل تازه استفاده کرد.

6- سبزی‌ها را شسته و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها برود. سپس ریز خرد کنید و در صورتی که سبزی تازه در دسترس نبود، می‌توان از سبزی خشک استفاده کرد. البته ارجحیت استفاده از هر دو نوع سبزی (خشک و تازه) است؛ به شرطی که مقدار گفته شده برای هر کدام نصف شود.

7- قارچ، لوبیا سبز، فلفل، سیر و سبزی را مخلوط کرده و درون ظرف مورد نظر بریزید.

8- ادویه و زردچوبه را با مقدار کمی سرکه مخلوط کنید و روی مواد آماده شده بریزید. سپس به اندازه‌ی کافی سرکه درون ظرف بریزید تا به طور کامل روی مواد را بپوشاند. آن‌گاه درب ظرف را ببندید و در جایی خنک نگهداری کنید

منبع:اینترنت

 

[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:ترشی, ] [ 7:47 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:عکس متحرک, ] [ 19:24 ] [ نرگس محمدامینی ]

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:لباس دامنی, ] [ 19:8 ] [ نرگس محمدامینی ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 913
بازدید کل : 44023
تعداد مطالب : 195
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->


script href="http://pichak.net">ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools